EGR-reiniging

Heeft uw auto te maken met storingen, motorstoringslampjes die gaan branden op uw dashboard, toename in het brandstofverbruik of afname van het motor vermogen? Dan hebben wij nu mogelijk de oplossing!

Wij maken nu alweer een tijdje gebruik van zowel de MotorVac® Diesel Systeem Reiniger als ook de MotorVac® Benzine Systeem Reiniger. Hiermee lossen we deze problemen meestal wel op, met een verbluffend eindresultaat!

 

De MotorVac® Diesel Systeem Reiniger:

Het complete brandstof-/inlaatluchtsysteem wordt effectief gereinigd:

• Inlaatspruitstuk
• Inlaatkanalen in de kop
• Kleppen en klepstelen
• EGR systeem
• DPF filter (roetfilter)
• Uitlaatsysteem
• Uitlaat turbohuis

EGR-systemen kunnen verstopt raken met koolafzettingen. Dit heeft invloed op het brandstofverbruik en de prestaties van een dieselvoertuig.
Automerken waarbij dit vaker voorkomt zijn: BMW, Audi, Volkswagen, Land Rover, Jaguar, Ford, Mercedes, Porsche en Peugeot. Dit heeft te maken met hun vooruitstrevende techniek.

Auto’s van andere merken kunnen hier echter ook mee te maken krijgen.
Het tanken van kwalitatief mindere brandstof kan ook een oorzaak zijn.

Voordat wij een onderhoudsbeurt uitvoeren, kijken we altijd eerst inwendig met een camera of reiniging noodzakelijk is. M.b.v. de camera is goed te zien in welke mate het systeem "vervuild" is.

Een complete inlaat/EGR Dieselsysteem onderhoudsbeurt werkt als volgt:
 1. Een brandstofinjectorreiniger wordt voor de inlaat/EGR reiniging toegevoegd aan de brandstoftank, zodat deze al zijn werk kan doen tijdens de inlaat/EGR reiniging. Hierdoor worden rubber, lak en koolafzettingen uit onderdelen van het brandstofsysteem verwijderd.
 2. Hierna wordt de MotorVac® DieselTune® EGR & Inlaatsysteem Reiniger in het luchtinlaatstysteem. Deze vloeistof op waterbasis wordt als schuim ingespoten, om waterslag te voorkomen. De koolafzetting lost nu laag voor laag op.
 3. Vervolgens vindt er nog een nabehandeling plaats. Bij de eerstvolgende keer dat er getankt wordt, dient de Multifunctionele brandstoftoevoeging toegevoegd te worden om zo de prestaties van de dieselmotor aanzienlijk te verbeteren. Doordat vocht en bacteriën uit de diesel verwijderd worden, wordt corrosie voorkomen. Het brandstofverbruik neemt af en de CO-uitstoot zal in waarde dalen. Aanwezige rubber-, lak- en koolstofafzettingen in het brandstofsysteem worden verwijderd en het roetfilter blijft hierdoor schoner.

VOORDELEN:
• Reiniging van het EGR-systeem is een preventieve methode, waardoor vervanging van onderdelen (voorlopig) kan worden voorkomen.
• Eliminatie van problemen die veroorzaakt worden door de aanwezigheid van biodiesel en vocht in de brandstof.
• Een eenvoudig uit te voeren procedure met opmerkelijke resultaten.

 

De MotorVac® Benzine Systeem Reiniger:

Wat doet het?
Een complete onderhoudsbeurt voor het professioneel verwijderen van koolstof, gom en vernis in de injectoren, die verantwoordelijk kunnen zijn voor diverse storingen en slechter functioneren van de auto.

Hoe werkt het?
De reinigingsvloeistof wordt óf verneveld in de inlaat met de S-Adaptor, óf rechtstreeks (in serie) aangesloten op het brandstofsysteem, zodat de koolstofafzettingen op gasklep, inlaatspruitstuk, kleppen en in de verbrandingskamer, verwijderd worden.

Voordelen:
• De exclusieve Hydrobond technologie™ elimineert vocht en zorgt voor een efficiëntere verbranding.
• Door het unieke concept, worden koolstoffen verbrand ipv afgebroken en via de uitlaat afgevoerd.
• Zelfs de lambdasensor en katalysator worden gereinigd!

Voor meer informatie m.b.t. het reinigen van diesel- en benzinemotoren verwijzen wij u naar onze andere website: www.egr-reiniging.nl.